آزمایشگاه تهیه مقاطع

 | تاریخ ارسال: 1398/9/3 | 
در این آزمایشگاه مقاطع نازک (غیرفلزی) و مقاطع صیقلی (فلزی) تهیه می‌شوند و سپس در آزمایشگاه میکروسکوپی مورد مطالعه قرار می‌گیرند. در آزمایشگاه میکروسکوپی برای مقاطع نازک تهیه‌شده از روش نور عبوری استفاده می‌شود. برای مقاطع صیقلی از تجهیزات آشکارساز که نوعی روش نور انعکاسی است، استفاده می‌شود. به علاوه نمونه‌های تهیه‌شده در مراحل پروژه‌های مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا نیز برای مطالعه و تهیه­ی مقاطع در این آزمایشگاه آماده می‌شوند.

محورهای تحقیقاتی آزمایشگاه: 

 آموزش تهیه انواع مقاطع نازک (تیغه دو طرف پولیش، تیغه نازک، تیغ صیقلی و تیغ پولیش)

آموزش تهیه مقاطع صیقلی (نمونه سنگی و نمونه پودری) 

 
امکانات آزمایشگاه

 

دستگاه اره برش سنگ و مقاطع : با این دستگاه ابتدا سنگ یا کانی‌ای که لازم به تهیه مقطع از آن است برش اولیه داده می‌شود.

{#myemotions_dlg.cool}

میکروسکوپ پلاریزان نوع دانشجویی یا نوع ساده : امکان مطالعه مقاطع نازک و صیقلی وجود دارد. بیشتر برای مطالعات دانشجویی و کار دانشجویی و کار دانشجو در دروس کانی‌شناسی نوری و مینرالوگرافی استفاده می‌شود.

{#myemotions_dlg.cool}

دستگاه پولیش خودکار: این دستگاه که یکی از محصولات کمپانی Streuers است مقاطع تهیه شده (نازک و یا صیقلی) را به صورت اتوماتیک با انتخاب سرعت مناسب پولیش می‌دهد.

{#myemotions_dlg.cool}

دستگاه پرس گرم جدید، از نوع شرکت Streuers دانمارک : این دستگاه مقاطع را در دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد و فشار ۲۰ کیلونیوتن به مدت ۲۰-۱۵ دقیقه با برنامه تمام اتوماتیک تهیه می‌کند.

{#myemotions_dlg.cool}

دستگاه پولیش دهنده اتوماتیک مدل قدیمی ساخت کارخانه  Streuers دانمارک: این دستگاه مقاطع صیقلی آماده شده از قبل را با سرعت تنظیم شده پولیش می‌دهد.

{#myemotions_dlg.cool}

دستگاه برش مقاطع نازک : این دستگاه علاوه بر برش سنگ یا کانی‌های در اندازه های کوچک می‌تواند مقطع نازک نیز آماده‌سازی نماید تا برای پولیش نهایی مقطع آماده شود.

{#myemotions_dlg.cool}

پولیش دهنده اتوماتیک از کمپانی Streuers دانمارک: این دستگاه که یکی از محصولات کمپانی Streuers است مقاطع تهیه شده (نازک و یا صیقلی) را به صورت اتوماتیک با انتخاب سرعت مناسب پولیش می‌دهد.

{#myemotions_dlg.cool}

میکروسکوپ پلاریزان قدیمی از نوع Leizجهت مطالعه مقاطع تهیه شده به صورت اولیه : به وسیله این میکروسکوپ مقاطع نازک تهیه شده از نظر کیفیت و مقدار پولیش و ضخامت مقاطع مورد بررسی قرار می‌گیرند.

{#myemotions_dlg.cool}

 

 
سرپرست: معاونت پژوهشی      
کارشناس: مهندس مهناز محبوبی   



CAPTCHA
دفعات مشاهده: 6981 بار   |   دفعات چاپ: 201 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر